pátek 30. července 2010

facebook

Image and video hosting by TinyPic

Facebook. Ksichtokniha. Fenomén doby.

Facebook vládne světu. Na facebooku ohlašují sebevrazi plánované datum smrti (viděli jste dnes zprávy?), rozvádí se manželé (ano, slyšela jsem i o případu, kdy si muž změnil stav na nezadaný a přitom byl stále ženatý, vyřešil tak dilema, jak manželce říct, že se chce rozvést), plánují se nejrůznější akce a šíří spamy. Díky FB se dozvíte kdo s kým, kde a co, jak a proč, kdy; objevíte staré známé a máte možnost seznámit se s lidmi z druhé strany zeměkoule. Je to málo?

Pro mě je FB obyčejná sociální síť, díky které můžu být kdykoli v kontaktu s přáteli a lépe se seznámit ,,s těmi co znám od vidění''. Jinak bych je třeba ani neoslovila. Podle mě je tak úspěšný, protože je mnohem propracovanější než třeba MySpace, z českých vod lidé.cz nebo zatracované libimseti. Poslední dobou oceňuju hlavně stránky časopisů a bloggerek (!), díky jejich účtům se kolikrát dozvím věci z redakce (časopisů) anebo novinky o mých oblíbených blozích. Můžu publikovat fotky a postěžovat si do statusu, bezhlavě klikat na -to se mi líbí-, potvrzovat, že se zúčastním každé blbosti. Nejsem na FB závislá a v klidu bych ho zrušila. Ale neznám lepší způsob, než jak z tepla domova lustrovat fotky nového objevu...=)

Nechápu lidi, co uveřejňují všechno. Já mám hodně přísně nastavené soukromí, cizí lidé vidí jen jméno a profilovku. Do statusů píšu hlavně o událostech jako jaké bylo kino nebo koncert, festival, tábor. Někdy nenapíšu nový status třeba měsíc. A nechybí mi to.

Co jste možná nevědeli:

...FB momentálně spojuje přes půl miliardy lidí z celého světa

...Mark Zuckerberg, zakladatel FB, je údajně ještě stále v mínusu, ani reklamy mu ještě nezaplatily výdaje, které platil a platí

... novinky.cz nedávno oznámily, že FB unikla data více než 100 milionu uživatelů a jsou ke stažení http://www.novinky.cz/internet-a-pc/207240-facebooku-unikla-data-vice-nez-100-milionu-uzivatelu-jsou-volne-ke-stazeni.html

...maximální počet možných přátel je 5000

A když si tak chráním to soukromí, klidně si mě přidejte a já podle toho jestli vás znám nebo ne popřípadně potvrdím=)

1 komentář:

  1. ja s tebou súhlasím.Keď si človek dokáže ustrážiť súkromie tak FB nie je problém.Ja tam mám len ľudí,ktorých naozaj poznám

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář!