neděle 15. srpna 2010

The short second life of Bree Tanner

Image and video hosting by TinyPic

Slíbila jsem článek o nové novele (to zní divně=) k románu Zatmění. Stephenie Meyer ji vydala už v květnu, aby si ji mohli lidé přečíst ještě před tím, než půjde Zatmění do kin, seznámit se s Bree. Ale do Česka dorazil překlad teprve nedávno...

Obsahuje děj!

Stručně - kniha popisuje několik dní před velkou bitvou mezi novorozenými. Bree se na lovu seznámí se starším Diegem, který si velmi rozumí s Rileym - partnerem Victorie, která si buduje armádu novorozených. Hoodně rychle (na můj vkus superrychle) se sbližují a dochází jim, že nebyli stvořeni jen proto, aby byli krásnější, rychlejší, nesmrtelní. Zjistí, že jim Riley v mnoha věcech lhal - třeba o slunečním svitu. Jak se přesvědčí, neupálí je, ale naopak - nádherně v něm září. Jenže když Diego svůj poznatek sdělí příteli Rileymu, všechno se změní a Bree najednou na vše zůstává sama - jak se vyhne bitvě? A má vůbec cenu bez Diega žít?

Novela se mi moc líbila, dokonale přibližuje svět novorozených. Je zvláštní číst o tom, jak zjišťují, že slunce není nebezpečné, nebo o ,upírské policii'; pokud jste četli Ságu Stmívání, kde je to pro Cullenovi naprosto přirozená věc. Nejvíc mě překvapila taková nepodstatná věc - novorození přes den (bojí se slunce) hrají ve sklepě jejich domu, který každý týden zničí a musí se stěhovat počítačové hry, poslouchají metal a taky frčí playstation. To mě fakt pobavilo=) S čím jsem nebyla spokojená je délka novely - v jednou rozhovoru se Stephenie stálo, že novela měla po dopsání přes 200 stran. Oficiální kniha má myslím 176, to je málo! A co se mi vůbec nelíbilo je Breein vztah s Diegem (Diego jako takový je mi sympatičtější než Edward a vůbec se mi ta zápletka líbi, ale!) - jak rychle vznikne, tak rychle skončí. Myslím, že by jim Stephenie Meyer mohla věnovat o pár dnů víc a trochu víc ten vztah rozvést - když už se rozhodla novelu vydat.

Sečteno podtrženo Krátký druhý život Bree Tannerové je skvělá, ale krátká kniha, která stojí za přečtení a perfektně doplňuje Zatmění!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za komentář!